50 pomysłów na to, co robić wiosną!

Za oknem w końcu pojawiła się upragniona, chyba przez większość z nas, wiosna, zatem dziś mam dla Was coś innego - moje pomysły na to, jak spędzić czas o tej, moim zdaniem, najlepszej porze roku!

Pomysły podzieliłam na trzy kategorie: pomysły na to co robić w domu, poza domem oraz na dworze. 



Pomysły na to, co robić wiosną w domu

1. Zrób wiosenne porządki - nie wiem jak Wam, ale jeśli chodzi o dom, to z tym przede wszystkim kojarzy mi się wiosna :).

2. Ale nie tylko wyczyść kurze z szafek :) Zrób także porządek na telefonie, usuń niepotrzebne aplikacje, zrób porządek w zdjęciach, na komputerze.. U mnie już wszystkie zdjęcia są pozrzucane na dysk twardy w odpowiednich folderach!

3. A skoro już robimy wiosenne porządki, to przyda się również.. wietrzenie szafy! Przyznam szczerze, że z powodu natłoku obowiązków u mnie to jeszcze nie zostało zrobione, ale pranie ciężkich, zimowych ubrań i chowanie ich na dno szafy, a także wyciąganie tych bardziej letnich, to coś, na co czekam cały rok :)

4. Przejrzyj swoje kosmetyki - to jest również coś o czym nie powinnyśmy zapominać w trakcie robienia porządków. Pamiętajmy, że kosmetyki mają termin ważności :)

5. Skoro wszystko już mamy wyczyszczone i odpowiednie elementy szafy pochowane i powystawiane, to wiosną zawsze warto jeszcze odświeżyć swoją szafę :). Każdy powód do zakupów jest oczywiście dobry, a wiosna i przepiękne kolory ubrań zbyt mocno mnie przyciągają do witryn sklepowych! Zwłaszcza, że właśnie w sklepach trwa "Weekend zniżek", a w Rossmann promocja -55% na kosmetyki do makijażu (od 9 do 18 kwietnia 2018 r. dla wszystkich klubowiczów)!

6. Zrób sobie domowe SPA - opcja tak naprawdę na wszystkie pory roku i nie tylko dla Kobiet :) Wiosną mam wrażenie, że moja skóra domaga się odświeżenia i pielęgnacji po zimie. Łatwiej też oczywiście o naturalne produkty, które możemy wykorzystać do wiosennej pielęgnacji skóry. 

7. Pozbądź się nieużywanych przedmiotów - w ramach porządków wiosennych i planu zakupu nowych rzeczy, przyda się również pozbycie się nieużywanych przez nas rzeczy. Ja część swoich przedmiotów wystawiłam już w aukcjach internetowych (klik) i teraz szukam czasu na dorabianie i dodawanie kolejnych ogłoszeń. Część rzeczy także czeka na oddanie.



8. Zmień wystrój - nowa pora roku, nowy.. pokój! Czemu nie? W końcu jak szaleć to szaleć, ja już trochę pozmieniałam u siebie moje cztery kąty!

9. Otocz się zielenią - na mnie to zawsze dobrze działa! W tej chwili reanimuję posiadanego przeze mnie jedynego kwiatka, ale jak tylko pojawią się moje ulubione kwiaty na początku maja, to obowiązkowo zamierzam się nimi dodatkowo otoczyć!

10. Zadbaj o swój własny mini ogród! To nie musi być od razu hodowla pomidorów jeśli mieszkasz w bloku :). Ja planuję w tym roku pobawić się z kiełkami - wystarczą nasiona, parapet i naczynie, w której będziemy hodować nasze nasionka. Na kolację do sałatki jak znalazł! 

11. Odpocznij - mnie chyba złapało przesilenie wiosenne lub po prostu zmęczenie materiału - nie mam na nic siły i energia bardzo szybko ze mnie uchodzi, a w dzień mam ochotę jedynie na drzemki. Nie walczmy z tym, wiosną nasz organizm ładuje baterie po zimie i dajmy sobie chwilę czasu na odpoczynek, po to, żeby zaraz zacząć działać ze zdwojoną siłą!

12. Poucz się - ja już studentem nie jestem, a mimo to czekają mnie egzaminy :). Z życia studenckiego pamiętam, że maj to również okres intensywnej nauki do sesji. A może zdajesz w maju maturę? Daj sobie czas na naukę, tym razem może trochę więcej czasu, niż dzień czy dwa przed egzaminem! Jeśli nie egzaminy, to może w końcu znajdziesz chwilę na pouczenie się języka, którego zawsze chciałaś się nauczyć? A może w wakacje jedziesz do Włoch i warto by było nauczyć się kilku zwrotów?

13. Zacznij pisać - bloga, pamiętnik, notatki ze swoich przemyśleń - wiosna to również czas na uporządkowanie swoich myśli.



14. Przygotuj dla siebie wyjątkową kolację - nigdy nie masz czasu gotować, a w głowie masz mnóstwo nieprzetestowanych przepisów? Wykorzystaj dostępność świeżych warzyw i składników i zaserwuj sobie (lub komuś innemu) wspaniałą kolację. Kto wie, może to danie stanie się Twoim popisowym, a Ty odkryjesz w sobie nową pasję lub rozwiniesz istniejącą?

15. A także wykorzystaj składniki, które masz w kuchni. One także mają swój termin ważności :)

16. Oceń realizację swoich celi na 2018 r. - tak, właśnie tak.. w końcu 1/4 roku już za nami..

17. Zaszalej z makijażem! Wiosna to nie tylko pastele i jasne odcienie. Wypróbuj nowy makijaż, nawet jeśli tylko Ty go zobaczysz :)

18. Pobaw się modą - ja mam mnóstwo rzeczy w szafie, które ubrałam raz albo i nigdy.. Dlatego od niedawna staram się zestawiać nowe outfity i wymyślać stylizacje, które będą współgrać z nieużywanymi przeze mnie rzeczami. Dzięki temu totalnie zakochałam się w dwóch, z pozoru starych, rzeczach, które mam od dawna, a w tym roku obie ubrałam po raz pierwszy! 🙈

19. Zmień dietę! Przestaw się na bardziej lekkostrawne potrawy, im więcej sezonowych warzyw i owoców, tym lepiej dla Ciebie!

20. Podejmij wyzwanie - to już od Ciebie zależy, jaki rodzaj wyzwania sobie wybierzesz. Chodzi o pozbycie się złych nawyków czy wyjście ze swojej strefy komfortu. Może być to zarówno miesiąc bez słodyczy czy fast foodów, day-to-day photo challenge, czy codziennie nowy makijaż. A może masz problem z utrzymaniem porządku i chcesz poświęcić 5-10 min na koniec każdego dnia, żeby przygotować pokój / mieszkanie na kolejny dzień? Wszystko zależy od Twoich potrzeb, możliwości są nieograniczone!



21. Zrób sobie przerwę od social media. Ja ostatnio miałam 1,5 tygodnia przerwy bez Facebooka, teraz wchodzę na niego może raz dziennie, czasem nie ma mnie przez 2-3 dni. Naprawdę warto oderwać się od tego wariactwa i natłoku różnych, często niepotrzebnych, informacji.

22. Zaplanuj wakacje! U mnie w biurze już od jakiegoś czasu jest duży nacisk na deklarowanie terminów urlopu. Czas więc zacząć planować!


Pomysły na to, co robić wiosną poza domem

23. Podszkol się - pewnie w każdej dziedzinie jest inaczej, ale w mojej branży właśnie zakończył się najcięższy okres w roku i powoli jesteśmy atakowani pomysłami na wszelkie szkolenia. Wiosna to zdecydowanie dobry moment na to, żeby również rozwijać swoją karierę!

24. A jeśli nie szkolenia, to może idź na konferencje? Jest wiele darmowych eventów, jak np. na stronie tutaj. Ja pomimo, iż studia skończyłam już jakiś czas temu, obserwuję wydarzenia na mojej uczelni (innych oczywiście też) i zdarza mi się brać udział w wydarzeniach przez nie organizowanych.

25. Idź na siłownię, fitness - wiosna to również doskonały czas na to, żeby zadbać o siebie :). Sezon bikini już niedługo będzie otwarty!

26. Rozwijaj swoją pasję - taniec, zajęcia garncarskie, śpiew, a może fotografia? Wydłużający się dzień sprawia, że mamy wrażenie, że doba ulega wydłużeniu, a tym samym więcej nam się chce. To co, jakie masz plany na resztę dnia?



27. Spróbuj czegoś nowego - może to być zarówno nowy smak, jak i czynność czy nowe hobby. Na co miałaś ostatnio ochotę i bałaś się spróbować? 

28. Spotkaj się ze starymi znajomymi - odświeżyłaś szafę, może i czas na odświeżenie znajomości?

29. Lub poznaj nowych! Wiosną stajemy się bardziej otwarci na nowych ludzi! Ja ostatnio praktykuję sztuczkę, którą podpatrzyłam z filmiku na YT, która niesamowicie sprawdza się w nowych kontaktach! 

30. Idź do kina / teatru - wiosna potrafi też nas zaskoczyć swoją zmiennością i w takie dni warto się wybrać na wydarzenie kulturalne. Ostatnio sama skorzystałam z pokazu filmu nominowanego do Orłów 2018, po którym odbyło się spotkanie z reżyserem. Niesamowite jest spotykać ludzi, których na codzień oglądało się tylko w telewizji!

31. Zjedz wszystkie "żaby" - czyli po prostu załatw sprawy, które Ci wiszą nad głową, ale do tej pory, nie chciało Ci się za nie zabrać. Fresh start to zdecydowanie moje motto tej wiosny.



32. Przebadaj się. To jest coś co powinniśmy sobie fundować przynajmniej raz w roku. Pełen przegląd badań medycznych, zwłaszcza w czasach, kiedy co drugi dzień padają nowe rekordy smogowe. Ja już zaczęłam swój przegląd, a Ty?

33. Zrób coś dobrego dla innych - bezinteresowna pomoc jest niezwykle satysfakcjonująca! Rozejrzyj się wokół siebie, może ktoś z Twoich bliskich potrzebuje się komuś wygadać?

34. Zadbaj o dobre stosunki z bliskimi - z rodziną, przyjaciółmi, ukochanym.. Pielęgnowanie relacji jest niezmiernie ważne, zwłaszcza z ludźmi, którzy są nam bliscy..

35. Zmień fryzurę! Ja już nie mogę doczekać się wizyty u fryzjera! Fresh start, fresh start, fresh start!

36. Spędź dzień sama ze sobą - wyłącz telefon, zamknij komputer. Możesz wyjść na spacer, a możesz też cały dzień przesiedzieć w domu. Daj sobie czas na wszystko, co chciałaś zrobić ale nie miałaś czasu lub chęci do tej pory. Przemyśl problemy, z którymi się ostatnio borykasz. Zamknij otwarte tematy, które się za Tobą ciągną.




Pomysły na to, co robić wiosną na dworze

37. Na początku klasyk, czyli.. idź na spacer. Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam!

38. Idź na rower! Ozłocić tego, kto wymyślił Veturilo (chociaż pewnie sam pomysł go ozłocił :))!

39. Zacznij zwiedzać.. swoje miasto! Ja ostatnio wciąż się dowiaduje o nowych miejscach w Warszawie, które planuje tej wiosny odwiedzić. Zrób to teraz, póki nie jest za gorąco!



40. Poczytaj w plenerze. Ja praktykuję to każdego roku w słoneczne weekendy. Jak dla mnie czytanie w plenerze, o ile oczywiście dopisuje pogoda, ma niesamowitą moc relaksującą i uspokajającą.

41. Zapleć wianek z kwiatów lub po prostu pozbieraj kwiaty do wazonu. Otaczaj się owocami wiosny najmocniej jak tylko możesz!

42. Nazbieraj ziół - pokrzywa, szczaw, czarny bez.. Drogocenna moc ziół jest znana nam wszystkim, a wiosna to również znakomita okazja na zebranie świeżych ziół, które możemy później wykorzystać. I to całkiem za darmo!

43. Załóż sukienkę! Skoro już wyjęłaś letnie ubrania z szafy, czas się w nich pokazać! Nareszcie możesz ubrać się w wiosenno-letnią sukienkę i nie marznąć!

44. Wyjdź gdzieś w obcasach! Jak dla mnie, buty na obcasie mają niezwykłą moc :). Czasem wystarczą nawet zwykłe jeansy, ale załóż do tego szpilki i przyciągasz wzrok jak magnes..



45. Zaplanuj krótki wypad za miasto. To nie musi być daleko. A może wręcz przeciwnie? Wyrwij się z otoczenia, w którym przebywasz na ogół i oderwij się myślami od życia codziennego.

46. Obejrzyj wschód i zachód Słońca - nie musisz go fotografować i wrzucać na wszystkie możliwe portale. Poprostu naciesz się tym widokiem. Mam wrażenie, że ostatnio zachodzące Słońce jest coraz bardziej kolorowe i magiczne. Na wschód wciąż się "wybieram".. :)

47. Wybierz się na wydarzenie kulturalne w Twojej okolicy. Może być też mniej kulturalne, jak na przykład Juwenalia, które już niedługo się zbliżają! :)



48. Szukaj alternatyw! Wróć inną ścieżką niż dotychczas chodziłaś (oczywiście nie w środku nocy!), wybierz się do tego dalszego sklepu, do którego nigdy Ci się nie chciało iść, zamiast sieciówki miejskiej, dojeżdżaj do pracy rowerem, zamiast oglądać serial, poczytaj książkę..

49. Łap trochę słoneczka :). Zrób sobie dzień bez makijażu i wystaw buzię na słoneczko. Niech skóra nabierze wiosennego, cieplejszego koloru!

50. Uśmiechaj się :) Zawsze, wszędzie. Każdej Kobiecie z uśmiechem jest po prostu do twarzy.. 😸

Podobają Wam się pomysły? Może macie jakieś swoje wiosenne "klasyki"? Dajcie znać!

Ph: https://www.pexels.com















9 komentarzy:

  1. Do podpunktu "odpocznij" dodałabym: "koniecznie na świeżym powietrzu". Ja, odkąd jest ładniejsza pogoda, mam ogromną potrzebę wychodzenia na dwór i spędzania czasu na słońcu - dosłownie ładowanie baterii :-) A co do 38. - w moim mieście też właśnie zaczęły działać stacje z rowerami miejskimi i to jest naprawdę fantastyczny pomysł. Najlepszy, jaki mógłby być :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej pięknej pogodzie, aż chce się wychodzić z domu! :) Fajnie, że u Ciebie też są rowery miejskie - zgadzam się, biznes trafiony w 10!

      Usuń
  2. Przerwa od FB, będąc blogerem? uuuuu, duże wyzwanie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiosna to czas zmian i budzenia się z zimowego snu, więc sprzątanie i wietrzenie szafy to moje „must to do” ;) spacery za miastem za to kojarzą mi się z motylkami w brzuchu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Punkt 31, to nie jest czasem analogia do książki Briana Tracyego 'Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania'? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie czytałam :). Ze sformułowaniem "jedzenia żab" spotkałam się na różnych blogach i jakoś mi również ten zwrot wszedł w krew :)

      Usuń
  5. Pierwsze porządki, domowe SPA i pisanie , nie tylko bloga, już zrobione :) Teraz przede mną wycieczki mniejsze i większe, a także pewna praca nad ważnymi zmianami w życiu :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Paulina tries.. , Blogger